Facebook G YT Twitter

UWAGA!

Strona nie przechowuje żadnych danych osobowych, poza imieniem i nazwiskiem autorów i bohaterów artykułów.

Administrator

Marek Malman

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

zimowy1Pisząc ten artykuł chciałem zwrócić uwagę na to, że nie musimy rezygnować z naszej pasji zaraz po pierwszych przymrozkach i odliczać dni do następnej ciepłej wiosny. Możemy też sukcesywnie łowić karpie zimą nie tylko na łowiskach z ciepłą wodą jak Rybnik.

Moje ostatnie dwie zasiadki potwierdziły teorię, że karpie bardzo dobrze żerują też w wodzie o temperaturze 4 stopni.

Wraz z moim kolegą Danielem wybraliśmy się na małą 3 hektarową żwirownię niedaleko miejsca zamieszkania. Zaplanowaliśmy tylko dwa dni ale nie uwierzycie ile to jest klamotów o tej porze roku. Po przybyciu objęliśmy jedno stanowisko i postanowiliśmy łowić po dwóch stronach brzegu. Z jednej jak i drugiej strony linii brzegowej ciągnęło się piękne trzcinowisko ze spadkiem do głębokości prawie 4,5 metra. Tak więc jedne zestawy powędrowały na lewo jedne na prawo z małą ilością zanęty, która składała się z pokruszonych kulek skopex i truskawka oraz drobnego pelletu. Zestawy wywieźliśmy łódką zdalnie sterowaną by położyć te zestawy jak najbardziej precyzyjnie na tym spadku.

Po ciężkiej pracy udaliśmy się na spoczynek do ciepłego namiotu spędzając czas na rozmyślaniach o zimowym polowaniu na cyprinusy.

Ku naszemu zaskoczeniu na mojej lewej wędce około godziny 23 pojawiły się pierwsze pojedyncze piknięcia, które zakończyły się pięknym karpiem pełnołuskim 13 kg. Byliśmy tak podnieceni tym zimowym połowem że później nie mogliśmy długo zasnąć.

zimowy1

Następny cały dzień minął bardzo spokojnie. Przed wieczorem znowu zmontowaliśmy nowe zestawy i fru w wodę. Około godziny 19-tej Daniel zaliczył piękne branie ale po krótkim holu ryba się spięła. Pech. Niedługo później o godzinie 20 ponowne branie na pojedynczą kulkę pływającą o smaku ananasowym i ląduje piękny zimowy lustrzeń 9 kilo

zimowy2

Noc się jeszcze nie skończyła bo mamy 5 rano a u mnie piiiiiiiii i wycholowałem znowu pełnołuskiego 8 kilo.

zimowy3

Ostatni dzień minął spokojnie bez żadnych większych emocji tak też zakończyła się nasza zasiadka na przełomie listopada i grudnia.

Zanęty jakiej użyliśmy to własnoręcznie zrobione kulki truskawka + scopex o średnicy 15 milimetrów i dokładaliśmy jedną pływającą o smaku ananasowym. Wszystko zaowocowało w 100 procentach.

Tak więc drodzy koledzy po kiju nie odkładać wędek zaraz do szafy, nie poddawać się i próbować dalej swoich sił.

Damian Gebski

You have no rights to post comments

Nie jesteś zalogowany.

Terminy Live

Kanał Marfish.pl - wędkarstwo i przygoda

After Marfish - 13. 08.2018 r.

Hangout - zawieszone.

Live z nad wody - zawieszone....

Zazwyczaj godzina 20:00

Terminy mogą się zmienić.

ecyprinus2

Wsparcie

Jeśli uważasz, że to co robi autor jest przydatne, możesz go dobrowolnie wesprzeć.

PayPal.Me/MarekMalman

Logowanie

Kto jest On Line

Odwiedza nas 373 gości oraz 0 użytkowników.

Legendy polskie

Wiedźmin

Grodziska Pirissani

Wczesnośredniowieczne grodziska plemienia Pirrissani

Baśnie Andersena

Baśnie Grimm

Baśnie grimm

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/marfish/domains/marfish.pl/public_html/modules/mod_cookiesaccept/mod_cookiesaccept.php on line 24

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.