Facebook G YT Twitter

UWAGA!

Strona nie przechowuje żadnych danych osobowych, poza imieniem i nazwiskiem autorów i bohaterów artykułów.

Administrator

Marek Malman

Ocena użytkowników: 1 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

W ramach współpracy portalu marfish.pl oraz Dream Team Carp prezętuję pierwszy z serji pięciu artykułów, które ukażą się w całości na marfish.pl.

Rok 2010 pod względem pogody jest bardzo dziwny, sroga i długa zima, wiosna zimna i mokra, lato zapowiada się podobnie. Zeszłoroczny maj spędziliśmy nad zalewem, wyniki były bardzo dobre, złowiliśmy parę ładnych karpii, a paru sztuk ze względu na dość sporo kołków, twarde rośliny, wysoko ścięte krzaki oraz ich wagę nie udało się wyciągnąć.

W tym roku tak jak w ubiegłym postanowiliśmy spędzić maj nad zalewem. Niestety pierwszy wyjazd przesunęliśmy z powodu skrajnie złej pogody. Następny zaplanowaliśmy na 28 maja. Ze względu na Boże Ciało i wolny piątek zasiadka przedłużyła się o parę dni. Zasiadkę zakończyliśmy 5 czerwca.

Naszą miejscówę przenieśliśmy w stosunku do poprzedniej o jakieś 100m do środka łowiska. Postanowiliśmy zrealizować taktykę nęcenia długoterminowego, o stałych porach. Do wody w tym czasie wrzucaliśmy różnego rodzaju mieszanki ziaren. Kolejną nowością dla karpii były kulki naszej produkcji. Nad miksem pracowaliśmy całą zimę. Oparty jest na naturalnych składnikach, duży nacisk położyliśmy na zawarość ziaren. Skoncentrowaliśmy się na 3 zapachach, a serię nazwaliśmy R&B. O produkcji kulek napiszę innym razem.

Nad wodę pojechałem z Rafałem po południu w piątek, dość wysoka temperatura powietrza oraz słońce zapewniało szybkie nagrzewanie wody. Obawialiśmy się, że karpie zaczną się trzeć. Piątek minął w mgnieniu oka, w sobotę rano dojechał Paweł, postanowił wywieźć swoje zestawy na płytszą półkę oddaloną od brzegu o jakieś 200m, zaryzykował wiele, bo po drodze miał 2 pasy zielska, 2 zwalone drzewa oraz pozostałości po pomostach. W niedzielę około 7 rano właśnie na Pawła zestaw skusił się karp. Trudny hol, z dziwnymi zachowaniami karpia, jednak skuteczny! Na macie wylądował karp o masie niespełna 14kg.

alt

Najważniejszy był jednak fakt, że karp połakomił się nasze kulki. W nocy nastąpiło załamanie pogody, opady deszczu były bardzo obfite. W ciągu kilku godzin nasze obozowisko zamieniło się niezłe bagienko. Na kolejne branie czekaliśmy do wtorku. O godzinie 11.05 na mój zestaw z kulką naszej produkcji podniesioną Fluro Pineapple & Banana od Dynamite Baits skusiła się przepiękna samica.

Pogoda powoli się poprawiała. w środę opady ustały, a w czwartek wyszło słońce. Woda zaczęła nagrzewać się coraz bardziej. Obserwowaliśmy coraz więcej spławek. Niestety "pewniaki" zawiodły. Szukaliśmy więc alternatywnych miejsc. Zrezygnowalśmy jednak z tych innowacji i w piątek zestawy leżały już w obrębie wcześniej nęconych stanowisk. W sobotę rano, dokładnie o 8.00 na mój prawy zestaw, na którym wisiała kulka naszej produkcji z serii R&B podniesiona Fluro od Dynamite było branie. Piekielny wyjazd i wspaniała pobudka po tylu dniach spędzonych nad tym pięknym zalewem. Hol był dość prosty ze względu na to, że w okolicy nie było żadnych twardych zaczepów. Na macie wylądował 83cm karp z ciekawym układem kilku dużych łusek oraz kilkunastu malutkich na ogonie. Karp znacząco różnił się od poprzednich z tej wody. Karp otrzymał pseudonim "Zygi" z nadzieją, że w niedługim czasie ponownie skusi się na czyiś zestaw.

Niestety obowiązki wzywały i o 12 musieliśmy być w domu. Mamy już w planach kolejne wyjazdy, gdzie pojechaliśmy i kiedy dowiecie się po zakończeniu zasiadek.

Na zakończenie dodam jeszcze, że pisząc artykuł dostałem wiadomość, że karpie zaczęły tarło w niedzielę, dzień po naszym wyjeździe :)

Pozdrawiam, Bartek Zdrzeniecki.

You have no rights to post comments

Nie jesteś zalogowany.

Terminy Live

Kanał Marfish.pl - wędkarstwo i przygoda

After Marfish - 13. 08.2018 r.

Hangout - zawieszone.

Live z nad wody - zawieszone....

Zazwyczaj godzina 20:00

Terminy mogą się zmienić.

ecyprinus2

Wsparcie

Jeśli uważasz, że to co robi autor jest przydatne, możesz go dobrowolnie wesprzeć.

PayPal.Me/MarekMalman

Logowanie

Kto jest On Line

Odwiedza nas 132 gości oraz 0 użytkowników.

Legendy polskie

Wiedźmin

Grodziska Pirissani

Wczesnośredniowieczne grodziska plemienia Pirrissani

Baśnie Andersena

Baśnie Grimm

Baśnie grimm

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/marfish/domains/marfish.pl/public_html/modules/mod_cookiesaccept/mod_cookiesaccept.php on line 24

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.